Est ad astra

Est ad astra
@Fyz_c
"Aynı duayı birbirinden habersiz eden iki insan, er ya da geç birbirlerine kavuşurlar"
Edebiyat
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Ah Piraye (!)
Ne güzel şey hatırlamak seni;  ölüm ve zafer haberleri içinden,  hapiste  ve yaşım kırkı geçmiş iken...  Ne güzel şey hatırlamak seni:  bir mavi kumaşın üstünde unutulmuş olan elin  ve saçlarında  vakur yumuşaklığı canımın içi İstanbul toprağının...  İçimde ikinci bir insan gibidir  seni sevmek saadeti...  Parmaklarının ucunda kalan kokusu sardunya yaprağının,  güneşli bir rahatlık  ve etin daveti:  kıpkızıl çizgilerle bölünmüş  sıcak  koyu bir karanlık...  Ne güzel şey hatırlamak seni,  yazmak sana dair  hapiste sırtüstü yatıp seni düşünmek:  filanca gün, falanca yerde söylediğin söz,  kendisi değil  edasındaki dünya...  Ne güzel şey hatırlamak seni.  Sana tahtadan bir şeyler oymalıyım yine:  bir çekmece  bir yüzük,  ve üç metre kadar ince ipek dokumalıyım. 
Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi; Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır. Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi; Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır. Bana düşmez can vermek, yumuşak bir kucakta; Ben bu kaldırımların emzirdiği çocuğum! Aman, sabah olmasın, bu karanlık sokakta; Bu karanlık sokakta bitmesin yolculuğum! . . . Başını bir gayeye satmış bir kahraman gibi, Etinle, kemiğinle, sokakların malısın! Kurulup şiltesine bir tahtaravan gibi, Sonsuz mesafelerin üstünden aşmalısın! Fahişe yataklardan kaçtığın günden beri, Erimiş ruhlarınız bir derdin potasında. Senin gölgeni içmiş, onun gözbebekleri; Onun taşı erimiş, senin kafatasında. . . . Necip Fazıl Kısakürek Ne güzel adamsın sen 💙
Şiir
" Günün birinde herkes kendi yıldızını bulabilsin diye mi parlaktır yıldızlar? "
1000Kitap