Türkler, bırakın kendi mabetlerini. başkalarının mabetlerini bile yıkmazlar. Ne kadar yanlış tanıyorsunuz bizleri peder. Ben Selanik göçmeniyim. Bir görseniz oradaki camilerimiz bugün ne hâldeler. Kimi kiliseye çevrilmiş, kimi
başka bir şeye dönüşmüş. Çoğunun yerinde yeller esiyor."
Bir kenti ele geçirmenin en sinsi yolu işgale “işgal” adını vermemektir. Böylece halk,boyunduruk altındayken bile özgür olduğunu sanır.Bir savunma refleksi geliştirmez. Böyle bir hissiyatta işte pek çok insan.