Gaye

Gaye
"İnsanlar kötüydü...Kitaplara sığındım." Cemil Meriç
Fedakârlığın "hamallık", dürüstlüğün "saflık" olarak algılandığı "fayda"nın yerini "çıkar"ın aldığı, saygının zorunluluk icabı, sevginin göstermelik olduğu, geçmişe "cv"; geleceğe kariyer gözüyle bakıldığı, hatıraların öneminin yittiği, hayal kurmanın unutulduğu, başarının not ortalamasıyla, ilerlemenin ekonomik verilerle ölçüldüğü, günün vakitlerinin televizyon programlarına göre ayarlandığı, olup bitenlere seyirci kalmanın bile neredeyse tarih olduğu, zira artık olup bitenden kimsenin haberdar olmadığı ortama doğru hızla ilerliyoruz. İyiliğin, güzelliğin, sevginin, fedakârlığın, saygının, umudun ve hayallerin dünyasını oluşturmaya görgü olmadan başlanabilir mi? | Yaşar Değirmenci
1000Kitap
Gaye
👏
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Hayat Felsefem
Uğraşmayı bırak artık dünle ve dünündekilerle. Bir de hep yanında olanlarla yarına bakmayı dene.  Cemal Süreya
1000Kitap
Gaye
Evet oyle oldu biraz

Özge Akbaş

, bir kitap okudu
Puan vermedi·528 syf.·
24 günde okudu
·
2020 9. kitabı
Debbie Macomber
8/10 · 4.929 okunma
Gaye
Inanmiyorum sanaaa kalleş
Erkeği önünde diz çöktürüp evlenme teklifi aldı diye bunun çok romantik olduğunu zanneden Kezopatralar ile kucağında kalp olan Çin malı oyuncak ayı aldı diye kendini romantik zanneden Kekoreçlerin cahillikleri ölümüne yarışır. Ama asıl cahillikte zirve, tek taşın karatı oranında aşkın boyutunun ölçüldüğü günümüz ilişki anlayışına ait. Kendi kendilerine ilişkileri nasıl ilerlerse ilerlesin, isterlerse 14 Şubatta el ele uçurumdan üstlerinde aynı desen ve aynı renk o iğrenç kombinlerle atlasınlar, bundan bana ne bize ne! Öğretilen romantizm ritüellerini olması gereken doğru davranışlar biçiminde algılayıp ve bu da yetmezmiş gibi topluma bunu yaymasınlar yeter. İlişkilerimizin içine sıkışan leş para olgusunu öylesine sistemli ve kararlı bir biçimde bize dayattılar ki, artık aşkı meta ile bitiştirmeden evlenemiyoruz bile. O tek taş olmadan evlenmeyi bırak tek taşı başkasının tek taşından küçük diye nişan atan kadınlar biliyorum. Bir tüketim ürünü ile kendi değeri arasında korelasyon kuracak kadar kendisine saygısı olmayan bir insan ile değil evlenmek, koz maça oynarken bile eş olmak istemememiz lazım iken biz tutup bu insanları çocuklarımıza anne/baba diye seçiyoruz. Kaldı ki yüzüğün üzerindeki pırlantanın karbonun allotroplarindan biri olan elmasın kesilmiş hali olduğu, aynı karbonun kömür ve grafiti de oluşturabildiği gerçeği ortadayken metanın ne olduğu, maddenin hangi özelliklerinden dolayı kıymetlendiği tartışmaya her zaman açık. “İhi İhi bij ondan diilki aşkımıjın şembolü güjel olşun falan filan İhi ihi” diye iddia edenleri zirkon yüzük ile aşklarını ölümsüzleştirmeye davet ediyorum. Şunu çok net söyleyebilirim: Ucuz diye aşağıladığı zirkon taşlı bir yüzüğü parmağına takmayan kadın kendi değerini meta ile ölçecek kadar cahildir. Aynı zamanda “bana ucuz bir yüzük
1000Kitap
Requiem isimli okura yanıt verildi
Gaye
😂👍