📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Dürüst olmak gerekirse, bu incelemeye nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Sonu bende psikolojik travmalar bıraktı. Gerçekten. Başlıktan da anlayacağınız üzere, David Gurney adlı şahısa kızgınım ve acilen psikiyatriste gitmesini talep ediyorum.
Peki neden?
Serinin sekizinci kitabı olan Yılan Avı, Ziko Slade adlı eski bir tenis oyuncusunun ona şantaj yapan Lerman’ı öldürmesinden (?) sonra tutuklanmasını ve bu tutuklamanın bir iftira olduğunu düşünen Emma Martin adlı terapistin David’e gelip bu soruşturmayı incelemesini istemesiyle başlıyor. Çok uzun bir cümle oldu, ama kitabın başlangıcını tek bu şekilde özetleyebilirim. Dave de ELBETTE kabul ediyor çünkü adam nikotin, alkol veya herhangi bir madde değil, cinayet bağımlısı. Sekiz kitabın sekizi de Dave’e uzak bir tanıdığının gelip bir cinayet sunmasıyla başlıyor, ve Dave kabul edip yavaş yavaş neredeyse ölümüyle sonuçlanacağı bir serüvene kapılıyor. Ama bu sefer çoook sınırlarını aştı.
(DEVAMI SPOILER İÇERİR. SPOILERLI KISIM BİTTİĞİNDE TEKRAR YAZACAĞIM :)
John Verdon, sen n’aptığını sanıyorsun ya? Hardwick’i komaya sokmak nedir kardeşim? Adam kaba ama David’e aklı başında tavsiyeler veren nadir insanlardan biriydi ve sen onu yoğun bakıma soktun. Asla affetmeyeceğim bir şey bu. Kusura bakmayın.
Ayrıca Dave’in Maddie ile ayrılığın kıyısına sürüklenmesine ne demeli? Yok efendim Maddie benim benliğimle oynamaya çalışıyor, beni kendi kafasında yeniden yarattığı halimle seviyor falan… Dave iyice sıyırdı. Maddie senin yıllar boyunca cinayet takıntına katlanmış, emekli olunca huzurlu ve güvenli bir hayatı olacağını sanıyor ama sen onu her yıl farklı bir tehlikeye sürüklüyorsun. İnsan bir süreden sonra yeter der yani. Maddie de dedi zaten. Devam kitaplarında ilişkileri nasıl olacak bilmiyorum ama… umarım ikisi için de en iyi kararı
Dürüst olmak gerekirse, bu incelemeye nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Sonu bende psikolojik travmalar bıraktı. Gerçekten. Başlıktan da anlayacağınız üzere, David Gurney adlı şahısa kızgınım ve acilen psikiyatriste gitmesini talep ediyorum.
Peki neden?
Serinin sekizinci kitabı olan Yılan Avı, Ziko Slade adlı eski bir tenis oyuncusunun ona şantaj yapan Lerman’ı öldürmesinden (?) sonra tutuklanmasını ve bu tutuklamanın bir iftira olduğunu düşünen Emma Martin adlı terapistin David’e gelip bu soruşturmayı incelemesini istemesiyle başlıyor. Çok uzun bir cümle oldu, ama kitabın başlangıcını tek bu şekilde özetleyebilirim. Dave de ELBETTE kabul ediyor çünkü adam nikotin, alkol veya herhangi bir madde değil, cinayet bağımlısı. Sekiz kitabın sekizi de Dave’e uzak bir tanıdığının gelip bir cinayet sunmasıyla başlıyor, ve Dave kabul edip yavaş yavaş neredeyse ölümüyle sonuçlanacağı bir serüvene kapılıyor. Ama bu sefer çoook sınırlarını aştı.
(DEVAMI SPOILER İÇERİR. SPOILERLI KISIM BİTTİĞİNDE TEKRAR YAZACAĞIM :)
John Verdon, sen n’aptığını sanıyorsun ya? Hardwick’i komaya sokmak nedir kardeşim? Adam kaba ama David’e aklı başında tavsiyeler veren nadir insanlardan biriydi ve sen onu yoğun bakıma soktun. Asla affetmeyeceğim bir şey bu. Kusura bakmayın.
Ayrıca Dave’in Maddie ile ayrılığın kıyısına sürüklenmesine ne demeli? Yok efendim Maddie benim benliğimle oynamaya çalışıyor, beni kendi kafasında yeniden yarattığı halimle seviyor falan… Dave iyice sıyırdı. Maddie senin yıllar boyunca cinayet takıntına katlanmış, emekli olunca huzurlu ve güvenli bir hayatı olacağını sanıyor ama sen onu her yıl farklı bir tehlikeye sürüklüyorsun. İnsan bir süreden sonra yeter der yani. Maddie de dedi zaten. Devam kitaplarında ilişkileri nasıl olacak bilmiyorum ama… umarım ikisi için de en iyi kararı
Her sayfasında duraksayıp zor zar yutkunulan satırlar. Gerçek, iyi, kötü, acı hepsi birbirine karışıyor. Hep bir 'ben olsaydım' ihtimali korkusu. Çocuk kalbim, gözlerim, ellerim, ruhum dayanır mıydı bu dünyayı her gün böyle görmeye! Kötülüğün bayrak savurduğu bir dönemde yalnızlık, açlık, tecavüz, işkence suratına çarpıyor insanın. İnsanlık var olmamalıydı böyle bir zulme tanık olacağına. Fakat kitaptan sonra filmini izlemeye cesaretim ve gücüm yok ne yazık ki..
Boyalı KuşJerzy Kosinski · E Yayınları · 20185,6bin okunma