Bu kitabı okurken sürekli Jane Eyre kitabıyla karşılaştırdığımı fark ettim. Ve her seferinde kafamda Jane Eyre daha üstün geliyordu. Kitap bitince bunun yanlış olduğunu anladım çünkü bu kitabın bence psikolojik tarafı daha ağır basıyor bu da kitabı okunmasını güçleştiriyor. Karkaterlerin psikolojisi çok iyi anlatılmış. Özellikle Heathcliff karakterinin gelişimi ve psikolojisi beni çok etkiledi. O da dahil bütün karakterlere yumruk atmak istiyorsunuz fakat çoğu zaman onu daha mazur görüyorsunuz sebebi de belki de onun daha kötü şeyler yaşadığını düşünmeniz bu yüzden de onu diğer manyak karakterlerden kayırıyorsunuz. En azından bana böyle oldu. İnsan aşk yüzünden delirebilir mi sorusu bu kitap bitince kafamda yankılanmaya başladı. Etrafındaki herkesi kendi oğlunu bile bu aşk için daha doğrusu bu aşkın intikamı için yok saymak işkence etmek... insan yapabilir mi bunu? Kiminiz bitirince küfür edecek bu karaktere ama ben onu çoktan favorilerim arasına koydum.
Emily Brontë