"İştahla gerinen uzuvlar
som ışıkta. Tende ağır baş dönmesi.
Varlığın oluşla yer değiştirmesi.
Ney,
seslenir kamışlara:
“Her şey sevgilidir” Kavuş akşamla.
Çöz gövdeni. Kâinatı içinde ara."
Rilkeye gecenin üçünde sığınmamak elde değil.
Şunu da eklemek isteriz ki, stressde olduğu gibi düş kırıklığıda organizmanın gelişiminde zararlı olmayabilir.Freud, "..no advance without frustration..." ( düş kırıklığı olmadan ilerleme olmaz) demişti.
"Unconscious" Freudun yarattığı bir nitelik midir? Mutlak olarak hayır. Goethe demişti: "... keşfetmek ne demek? İlk kez "ben buldum" veya "ben yaptım" demek sadece safdilliktir. Hepimiz tekrar ediyoruz...