Güzel

Okunmaya değer bir kitap
Puan vermedi·102 syf.··
2024 3. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2024 09:19
Bir Meksika halk hikâyesinden esinlenmiş İnci, bir zamanlar İspanya Kralı'na büyük zenginlikler getiren bir koyda yaşayan fakir bir inci avcısının, Kino'nun ve ailesinin hikâyesini anlatır. Kino'nun çocuğunu kurtarmak umuduyla daldığı denizden çıkardığı eşi benzeri görülmemiş inci, yalnızca umut değil yıkım da getirecektir. İncinin özü insanların özüne; Kino'nun kulaklarında çınlayan ve kasabaya yayılan İncinin Türküsü, ailenin, kötülüğün, umudun ve düşmanlığın türküsüne karışacaktır.Steinbeck, Kino'nun derinliklerden söküp çıkardığı inci ile içinde yaşadığımız dünyaya ve insanın dramına ışık tutuyor.
İnciJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 202349,9bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·360 syf.··
2024 1. kitabı
·
53 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2024 18:03
Seni 50 yıl daha seveceğim .Doğum günün kutlu olsun prenses. Sana ikide bir "prenses" dediğime bakma. Prensesler senin eline su dökemez . Kraliçeler sana kahve pişirir, pedikür yaparlar ancak. Annene ve babana hassaten şükranlarımı sunuyorum. 1990'1arın ortala­rında bir gece, son derece başarılı bir çalışma yürüttüler. Dünyamıza çok şey kattılar. Onlara plaket vermek isterim. Şifa, senin sağlık ve mutluluğuna katkıda bulunan herkese ayrı ayrı te-şekkür ediyorum. Umarım, ben de onlardan biri olabilirim. iyi ki doğdun, sevgilim. Evrene, galaksimize, güneş sistemimize, yeryüzüne, kalplerimize ... tekrar hoş geldin, hoşnutluk getirdin. Seni layıkıyla ağırlayamamış olabiliriz. Sen gelmeden önce, gezegeni dip köşe süpürüp silmemiz, dezenfekte etmemiz icap ederdi. Tüm ülkelerde barışçı, özgürlükçü ve çoğulcu bir yaşama düzeninin, de­mokrasinin kökleşmesi gerekirdi. Fırsat eşitliğinin, sosyal güvencelerin, gelir dağılımında adaletin çoktan sağlanması lazımdı. Beceremedik. Sen medeni dünyadan çok daha hızlı ilerliyorsun, sana yetişemedik Şifa. Doğum günün, tüm günlerin, her dakikan, her nefesin kutlu olsun. 50 yıl sonra, yani 2068'de, tanışmamızın 50. yıldönümünde, sana şunu söylemek istiyorum: "Seni 50 yıl daha seveceğim ."   sayfa 56.
Antika TitanikMurat Menteş · April Yayıncılık · 20186,8bin okunma
Kısa bir özet ...
10/10
·160 syf.··
2023 13. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2023 11:20
Çok severken sevdiği, insanın göz göre göre istemeden de olsa başkasına ait olduğu gerçeğiyle nereye kadar gidebilir bir insan? Attığı her adım onu biraz daha sürüklemez mi uçuruma? Veya sevdiği için çıtını bile çıkarmadan uçurum olduğunu bildiği halde mi adım atar aşka? Bunlar tartışılsa da ben çaresiz bir şekilde sevdiğim için uçurum olduğunu bile bile adım attım ona.
Sen On Yedi YaşımsınMiraç Çağrı Aktaş · Olimpos Yayınları · 201711,5bin okunma
Kitabın , en beğendiğim satırları
Puan vermedi·222 syf.··
2023 8. kitabı
SABAHA KADAR Dünya o kadar büyük ki; Bir noktayım ortasında, ne yapsam. Bazan da o kadar küçülüyor ki dünya, Devrilecek sanıyorum, kımıldarsam. Hayat o kadar uzun ki, Öyle bitmez geliyor ki bir an .. Bir de bakıyorum, o kadar kısalıyor ki; Ne çıkar, diyorum, bir hayattan. Saadet o kadar lazım ki yaşayana; Billahi can verir uğrunda insan. Hem o kadar boş ki mesud olmak, Gün yüzü görmeden ölenlerin arkasından. Ben o kadar önemli kişiyim ki, O kadar iyiyim ki aklım ve düşüncelerimle. O kadar da fenayım ki ben Delice niyetlerimle. Gece; ne kadar karanlık ve sessizsin .. Öyle kaplayorsun ki evleri, yolları, denizleri. Hem o kadar aydınlık ve seslisin ki; Çılgınca coşturuyorsun bizleri. Sabah; bir yeni dünya gibi geliyorsun; Öylesine süslü, öylesine saadesin ki. . Sen o kadar güzelsin ki sabah, O kadar güzelsin ki.
Bir Kapı ÖnündeÖzdemir Asaf · Adam Yayınları · 19871,299 okunma
Puan vermedi·224 syf.··
2023 7. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 18 Kasım 2023 12:49
Ağlayabilecek kadar güzel bir kalbimiz varken, neden ağlama­ yız? Ağlamak insani bir duygu değil mi? Yoksa ağlamanın kötü bir şey olduğunu mu öğrettiler bize? Ağlamak kötü bir şey mi dediler? Evet, dediler. Ağlamanın ayıp bir şey olduğunu öğrettiler bize. Kimler onlar? Yağmur yağdığında kaçmalısın diyenler mi? Top­ rağa basma ayakların pislenir deyip, bizi betonlara mahkum edenler mi? Ağaçsız, bitkisiz, ruhsuz şehirler kuranlar mı? Çiçek kokuları yerine, egzoz ve sigara kokularına bizleri alıştıranlar mı? Bizlere mektup yazmayı unutturanlar mı? Domatesin tadı­ nı unutturup, bizi plastik yemeye mahkum edenler mi? Kuzi­ neli sobanın üzerinde kestane, kızarmış ekmek keyfini unuttu­ ranlar mı1 Közde pişmiş patates yerine, hamburger ekmeklerini bize öğretenler mi? Ayaklarımız toprağa basacağı yerde kat kat alışveriş merkezlerini bize gezdirenler? Dedelerimizden hikaye, masal dinlemek yerine bize televizyonlarda duygusuz yapay di­ ziler izletenler mi? Evet, onlar. Ve onlar bize ağlama dedikçe, salya sümük ağla yasımız geliyor ...
Eyvallah 1Hikmet Anıl Öztekin · Hayy Kitap · 201712,4bin okunma