"Ah ne kadar iyi bir insan!" desinler diye yaptığımız şey sevilmek için bir çeşit rüşvet vermek. Rüşvet veriyoruz ve karşılığında sahte bir sevgi alıyoruz.
Daha iştahı varken ve yiyebilecekken yemeye son vermeye 'az yemek' denir. Nitekim Hz. Peygamber(s.a.v.) şoyle buyurur: "Kişi az yediği zaman gönlü nur ile dolar."
Varlıkların tümü kuşkusuz ki hayaldir.
Ama gerçekte olanlar da Hakk'tir. Bunu anlayıp çözen kişi gerçeğin sırrına ermiştir.. ..özü ve benliği gereği en yüce olan varlık ancak O' dur.