Gülçin

Gülçin
@Gulchin11
“Hiçbir yararı olmayacağını bile bile insan kalmanın çok önemli olduğunu düşünüyorsan, onları yendin demektir.”
history
Baku State University
34 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
"Heç kəs azad olduğuna inanan birindən daha yaxşı kölə ola bilməz"
Sayfa 102·Kitabı okudu
İnsan ve Duygular
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bilirsən Albert, bu barədə fikirləşəndə, elə istəyirəm ki, bir gün “sülh” sözünü eşidim və bu doğru olsun. Həmin an mən ağlagəlməz bir hərəkət edərdim. Elə bir şey ki, burada keçirdiyim əzabın boş- boşuna olmadığını mənə anlatsın. Amma heç nə fikirləşə bilmirəm. İndi eləmək mümkün olan, əvvəl peşə, təhsil, sonra da əmək haqqı, bütün bu proses ürəyimi bulandırır. Çünki həmişə belə olub və bu çox iyrəncdir. Mən başqa heç nə tapmıram, heç nə görmürəm, Albert. Bir anda hər şey mənə şanssız görünür və ümidimi itirirəm.
Sayfa 66·Kitabı okudu
İnsan ve Hayat
Gerçi bazen yaşamı ciddiye alır gibi oluyordum. Ama ciddi şeyin kendisinin boşluğu çabucak gözüme çarpıyor ve elimden geldiği kadar rolümü oynamaya devam ediyordum yalnızca.
Bir olayın olması gerek, insan bağlantılarından çoğunun açıklaması işte bu. Bir olayın olması gerek, hatta aşksız bir köleliğin, hatta savaşın ya da ölümün bile. O halde yaşasın ölü gömme törenleri...
Duygularımızı yalnız ölümün uyandırdığına dikkat ettiniz mi? Bizden yeni ayrılmış dostlarımızı ne kadar severiz, değil mi? Ağızları toprakla dolup hiç konuşmaz olmuş hocalarımıza ne kadar hayranızdır! Saygı o zaman çok doğal olarak gelir, belki de tüm yaşamları boyunca bizden bekledikleri o saygı... Ama biliyor musunuz niçin ölülere karşı hep daha dürüst ve daha cömertizdir? Nedeni basittir Onlara karşı bir yükümlülüğümüz yoktur.