En iyi zamanlardı; en kötü zamanlardı. Bilgelik çağıydı; ahmaklık çağıydı. İnanç dönemiydi; şüphecilik dönemiydi. Aydınlığın mevsimiydi; karanlığın mevsimiydi. Umut baharıydı; umutsuzluk kışıydı. Öncemizde her şeyimiz vardı; öncemizde hiçbir şeyimiz yoktu. Hepimiz doğrudan cennete gidiyorduk; hepimiz doğrudan cehenneme gidiyorduk.
İnsan bir şeyi elde etmek için çabalar, elde ettikten sonra bir kenara atar.
Dostoyevski "Budala" romanında şöyle demişti:
"İnsan arzularını sever, arzuladıklarını değil.
Kolomb Amerika yı keşfedince mutlu olmadı,onu ararken mutluydu."