Henüz doçent olan bir devşirme profesör, kendisi de sık fikir değiştirdiği için, aynı fikirde sabit kalmanın imkanı
olmadığını, değişmenin yaşama belirtisi olduğunu, aynı
halde ancak ölülerin kalabileceğini ileri sürmüş ve "Hayat tekâmülden (değişim) ibarettir." vecizesini söylemişti. Ben de şu cevabı vermiştim:
- "Tekâmül aynı çizgi üzerinde olur. Elma çekirdeği
tekâmül ederken elma ağacı olur. Fakat tekâmül eden bir kabağın elma olduğu görülmemiştir. Kendi çerçevesini aşan bir tekâmüle tekâmül değil, soysuzlaşma denir.