Peygamber (sav) de şöyle buyurdu:
إِذَا رَأَيْتُمُ الْمُؤْمِنَ صَمُوتاً وَقُوراً فَادْنُوا مِنْهُ فَإِنَّهُ يُلَقِّى الْحِكْمَةَ
"Sessiz ve vakur bir mümin gördüğünüz zaman ona yaklaşınız. Çünkü o, hikmeti telkin eder."
Tekrar çok tavsiye ediyorum, okuyun, okuyun. Okudukça risaleler feyiz-âver nurları saçıyorlar. Okudukça iştiyaka getiriyorlar, usanç vermiyorlar. Başka kitapları bir iki defa okusan insana usanç veriyor. Halbuki risaleler öyle değil, okudukça başka başka iman halleri telkin ediyorlar.
خَيْرُ الْاُمُورِ اَحْمَزُهَا
sırrıyla; meşakkatli, külfetli, zevksiz, sıkıntılı a'mal-i saliha ve umûr-u hayriye daha kıymetli, daha sevaplıdır; o sıkıntıda, o meşakkatteki ziyade sevabı ve makbuliyeti düşünüp sabır içinde mesrurane şükretmek gerektir.
"İşlerin en hayırlısı zorlu olanıdır."·Kitabı okudu