İnsan okumayınca cahil kalıyor böyle. Niçin cahildir? Okumadığı için. Niçin okumaz? Cahil olduğu için. Düşünmeyen, sorgulamayan, her duyduğuna inanır, saçmalar. Niçin saçmalar, çünkü düşünmez, sorgulamaz. Düşünmeyince de mantıksız görüşler ileri sürer, ezbere bilgileri kullanır. Ezberleye ezberleye, akıl yürütemez olur, ayakları yürür ama aklı yürümez.