Kader; seninle aynı asırda doğmak,
Aynı sudan demlenen çayı,
farklı bardaklardan yudumlamak,
Bazen bir otobüs de karşılaşmakken,
Bazen farklı şehirlerde yaşamaktı.
Kader, muhabbetle uzun uzun konuşmak,
Lalettayin bir pazartesiyi, fevkalade kılmak,
Bir gece cadde uyurken, kaldırım taşlarını mesken tutmak,
Konuşacak bir şey bulamayınca, bakışmak ve susmak,
Mamafih; sakınmak, kaçmak ve yakalanmaktı.
Merak ederim; kader bir midir?
Ya da her insan için, ayrı ayrı mıdır..?
Haddizatında alınan nefes bir olsa da,
Herkesin dünyası kendi halinde, farklı farklı...
Bana kalırsa insanların kaderlerine bağlı;
Bir de "Kader Sıfatı" olmalı.
Hatta bu sıfat;
Beynelmilel bir şekilde,
Herkesin avuç içinde yazmalı.
En azından,
İnsan insanı tanımak için,
bunca vaktini, doğru insana ayırmalı.
Böyle olsaydı;
Acep senin kader sıfatını, ne diye okumalı?
Mesela "Ayrılık feriştahı" mı?