Nasıl olursa olsun, herhangi bir tarzda Batı kendi geleneğine dönecek olursa, o zaman Doğu ile olan karşıtlığı da öylece çözülecek, arada karşıtlık diye bir şey kalmayacaktır. Çünkü karşıtlık, Batı'nın sapması olgusundan doğmuştur. Gerçekteyse geleneksel düşünceyle gelenekselliğe karşı düşünce arasındaki karşıtlıktan başka bir şey değildir bu karşıtlık.