“Bin nedametle nihayet anladık ki dünyada belki her şeyi bulmak kolay, kendini bulmak zormuş. Kendimizi nerede bulalım? Kendi dışımızda nereye koştuksa gurbette kaldık”
“Kim kendi benliğinden geçer, ‘ben’siz olursa, bütün benlikler ‘o’ olur. Sırf kendisine dost olmadığı için de herkesin dostu olur. Ayna şekilsiz hale gelince değerlenir, çünkü bütün şekilleri gösterici hale gelir” diyor Mevlânâ, Mesnevî'sinde.