Havinn

Havinn
@Havin_mgc
Kitaplarda çeyizden sayılsın️
Sağlık Teknikeri
lisans
İstanbul
Diyarbakır, 25 Temmuz 1997
245 okur puanı
Ocak 2019 tarihinde katıldı
"Onu düşünmekten kendimi alamıyorum, şimdi acının ne olduğunu gerçekten biliyordum. Ayağını bir cam parçasıyla kesmek ve eczanede dikiş attırmak değildi bu. Acı, insanın birlikte ölmesi gereken şeydi. Kollarda, başta en ufak güç bırakmayan, yastıkta kafayı bir yandan öbür yana çevirme cesaretini bile yok eden şeydi."
Edebiyat
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ebe bilir ki, sancı çekilmeden doğum olmaz, ana rahminden bebeğe yol açılmaz. Senden yepyeni, taptaze bir sen zuhur edebilmesi için, zorluklara, sancılara, hazır olman gerekir Şu hayatta tek başına inzivada kalarak, sadece kendi sesinin yankısını duyarak, hakikati keşfedemezsin. Kendini ancak bir başka insanın aynasında tam olarak görebilirsin. Kainat tek vücut, tek varlıktır. Herkes ve herşey görünmez iplerle birbirine bağlıdır. Sakın kimsenin ahını alma; bir başkasının, hele hele senden zayıf olanın canını yakma. Unutma ki, dünyanın öte ucunda tek bir insanın kederi, tüm insanlığı mutsuz edebilir. Ve bir kişinin saadeti, herkesin yüzünü güldürebilir. Yaşarken anlayamadıkları değerleri, öldükten sonra anlamanın kimseye faydası yok. Sevdiğinizi dirileştirmenin yolu, hayatın tazeliğinde itiraf ve ifade etmektir. Yüreğin sana hep şunu söyleyecektir; "Yaşarım mutlu olurum, yaşarım mutlu ederim, tabiki mutsuzda olurum; ama yaşadığım sürece umutsuz, şükürsüz olmam. Aldatmaya çalışanlar, aldanırlar, güvenim kaybedilir hep, ama ben hep kazanırım." Yüreğinin rehberliğine rağmen; Eğer hala "kızıyorsan", kendin ile olan kavgan bitmemiş demektir. Eğer hala "kırılıyorsan", gönül evinin tuğlaları pekişmemiş demektir. Eğer hala "kınıyorsan", düşüncelerin yeterince berraklaşmamış demektir. Eğer hala "karşılıksız sevmiyor" ve sevginde ayrım yapıyorsan, hala akıl ve mantığını kullanıyor, içindeki sevginin boyutlanmasına engel oluyorsun demektir. Eğer hala "ben" demekten vazgeçmiyorsan, dizginlerin hala nefsinin elinde ve sen bu esarete boyun eğiyorsun demektir. Eğer hala "şikayet ediyorsan", hakikati göremiyorsun demektir.
Ressam, geceleyin elindeki fenerle bir bahçede duran filozof kılıklı bir adamın göründüğü bu tabloya "Kainatın Işığı" adını vermiştir. Resimdeki adam serbest kalan eliyle bir kapıya vurmakta ve içeriden gelecek cevabı beklemektedir. Rivayet edilir ki bu tabloyu tetkik eden bir sanat eleştirmeni ressama dönerek takılmış: “Güzel bir tablo üstat, lakin manasını bir türlü kavrayamadım; adamın vurduğu kapı hiç açılmayacak gibi duruyor, çünkü kapıya bir tokmak takmayı unutmuşsunuz...” Ressamın cevabı eleştirmenin yüzünde bir mahcubiyet kızarıklığına yol açmış: “Adam alelâde bir kapıya vurmuyor ki azizim, bu kapı, insan kalbini temsil ediyor. Yalnızca içeriden açılabildiği için dışında tokmağa ihtiyaç yoktur.”
Sayfa 36·Kitabı okudu
Edebiyat
Yüreğim bir kuş gibi çırpınıyordu.