Hebun

“Tavşanlara ben bakacağım değilmi George”
Puan vermedi·111 syf.··
2023 4. kitabı
Merhabalar arkadaşlar, bugün size john Steinbeck’ in yazmış olduğu “Fareler ve insanlar” kitabından bahsetmek istiyorum. Ana karakterlerimiz “lennie ve george” isminde iki can yoldaşı. Lennie kocaman, iri yarı cüsseli, devasa bir karakter, george onun tam tersi, orta boylarda bir adam, fakat lennie koca bir bebek, çok saf, aklı tam selim olmayan iri yarı bir bebek. George onu kendiyle birlikte ambarlara çalışmaya götürür ve her gittiği yerlerde de lennie yüzünden başları belaya girer. Lennie, george’a clara teyzesinden bir emanet, teyzesi öldükten sonra lennie ‘ye george bakıyor. Lennie nin tek istediği şey, bir kaç küçük tavşanları ve kafasını okşayabileceği, dostluk kurabileceği, dertlerini anlatabileceği arkadaşları olması. Ve lennie’yi okadar çok seven george, bir gün lennie’in işlemiş oldukları ağır suçtan dolayı ambardan kaçıyorlar ve elleri silahlı peşlerine düşen adamlar yaklaşırken, george’un aklına ambarda çalışan crocks’un ağlayarak söylediği şu sözleri gelir; “kendi köpeğimi kendim öldürmeliydim george, kendim öldürmeliydim…” Ve lenie ona hayalini anlatırken, george elleri titreyerek ensesine bir el ateş eder.. Ve slim ona; “üzülme” dedi, bazen insan mecbur kalır.” Gözlerimi doldurup yutkunmama sebep olan ve aklımda derin izler bırakan duygu dolu, güzel bir kitaptı. Tüm okurlara tavsiye ediyorum…
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Üzülme” dedi. “ Bazen mecbur kalır insan.”
“İnsan çıldırır kimsesi yoksa, kim olduğu hiç önemli değil yeterki seninle olsun. Bak dinle beni, insan çok yalnız kalırsa tozutur, hasta olur sonunda!”
“İnsanın iyi olmak için akla ihtiyacı yoktur. Hatta zaman zaman bunun tam tersi olmalı gibi gelir. Çok zeki birini ele al, çoğu zaman iyi biri olmadığını görürsün.”
Can yoldaşlığı eden kimse kalmadı artık. Nedendir bilmem, belkide herkes birbirinden korkuyor bu dünyada.