Hebun

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İlk defa hangi kitabı okuyacağımı danışmak istediğimi yazmıştım biraz önceki iletide sonra fark ettim ki aralarına sel ve epsilon yayınlarının kitapları karışmış ve iletiyi hemen sildim. Yorum yapan arkadaşlardan özür dilerim 🙋🏻‍♂️ tekrardan sizce hangi kitabı okumalıyım demek istiyorum:))
Hebun isimli okura yanıt verildi
Hebun
Rica ederim yav nedemek 😂🙋‍♂️
İlk defa hangi kitabı okuyacağımı danışmak istediğimi yazmıştım biraz önceki iletide sonra fark ettim ki aralarına sel ve epsilon yayınlarının kitapları karışmış ve iletiyi hemen sildim. Yorum yapan arkadaşlardan özür dilerim 🙋🏻‍♂️ tekrardan sizce hangi kitabı okumalıyım demek istiyorum:))
Hebun
Huzursuzluk çok güzel bir kitap, gerçi Zülfü Livaneli’nin kitapları ve kalemi çok güzel ve keskin. Yaşar kemalin “ince memed” di de var ama birinci den başlarsan daha güzel olur…
Kadın
Erkekleri konuşalım mı? Kadını çok konuştuk. Hepimizin hayatında erkek var değil mi? Baba, eş, kardeş, çocuk, kuzen belki mesai arkadaşı. Eksik olmasınlar çok kıymetliler. Onlar olmasa kadın denen canlı bu kadar önemli olabilir miydi? Hiç sanmıyorum. 'Şimdi o erkekleri mayolu düşünelim' :D demeyeceğim. O erkeklerden kaç tanesi kıyafetlerini dolabına yerleştiriyor, kaçı çorabını, kirli sepetine tam isabet atıyor, kaçı yemek tabağını kaldırıyor. Bunları düşündük, şimdi tutalım bu düşünceleri cebimize koyalım. Kaçımız kadının türüne yönelik olumsuz söylem söylemişizdir. Kadın, ana olan kadın, toplum mimari kadın, hemcinsine ne kadar saygı duyuyor. Kaç kadın kendini cinsel obje olarak görüyor peki? Toplum için kadın cinsel obje değil mi? Değil, olmamalı kadın partneri için cinsel objedir ve öyle kalmalıdır. Trafikte direksiyonda gördüğümüz kadının üzerine araba ile havalı hareketler yapanımız var mıdır! Yoktur bence. O insanı korkutmaktan haz almaya çalışmak acınası değil mi? Bu yaptığımız davranışları hayatımızdaki kadınlara yapmıyor olsak bile, emin olun birileri, hepsini yapıyor. Hayatımızdaki kadınların bizi nasıl mutsuz ettiklerine, edebildiklerine şahit olmuşuzdur. Kadın surat asar, kadın laf sokar, kadın yetinmez; çünkü görmüyorsunuzdur varlığını. ✒️Her işinizi yaptırıp, yaptığı hiçbir şeyi görmüyorsunuzdur. Hayatlarımızdaki kadınlara denek muamelesi yapalım haftada bir gün sadece bir gün tek eylem, kapısını açın ya da sofrayı beraber kurun. Ya da sadece, O konuşurken, gözlerinin içine bakarak dinleyin. Sonuçları eminim ki farklı olacaktır.
Edebiyat
Hebun
Düşüncelerinize ve kaleminize sağlık hocam.. çok yerinde ve doğru yazmışsınız… 🤝
Başkalarına karşı empati ve sevecenlik hissetmek,kendimize karşı empati ve sevecenlik hissetmemize bağlıdır.
Sayfa 85·Kitabı okudu
Hayata Dair
Hebun
“Kendisine iyi gelemeyen başkasına iyi gelemez.”