Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Keşke insanlar dünyayı sevmeyi öğrense; yaşadıkları topraklarda birer misafir olduklarını anlayıncaya ve çocuklarına daha yeşil bir gelecek hazırlamanın bilincine erişinceye kadar, ne yazık ki bu katliam böylece sürüp gidecek!"
Kitabın ilk yarısı etkileyici ve masal gibi. Dili tahmin edildiği gibi oldukça basit. Kısım kısım masalsı ve şairane bir anlatımı var. Ayrıca onun kadar başarılı olmasa da ilk kısımlardan Samed Behrengi tadı alıyorsunuz. Fakat kitabın ikinci yarısıyla beraber öykü masalsı olan anlatımından klasik Türk öykücülüğü anlatımına devşiriliriyor. Öykünün bu kısımları kolay tahmin edilebilir aşina olduğumuz şekilde ilerlediği için ilk kısımlardaki tadı alamıyorsunuz. Öykünün geneline bakarsak; değindiği konular, eleştirdiği ve savunduğu fikirler oldukça güzel. Eğer benim gibi öğretmenseniz ve öğrencilerinize ağaç sevgisiyle çevreyi koruma bilinci aşılamak istiyorsanız, kolayca empati kurabilecekleri bu eseri tavsiye edebilirsiniz..
"Çünkü insanlık tarihi davetsiz misafirleri sevmezdi; kahramanlarını kendi seçer, ne kadar usandırıcı bir çabaya girerlerse girsinler hakkı olmayanları acımasızca geri çevirirdi; talihin ilerlemekte olan arabasından bir kere düşen kişi, arabaya bir daha yetişemezdi."