Güاsüm

Boynumuz ağrıdı Batı'ya bakıp durmaktan !
Elbette tenkid , eleştiri gerekli . Ama sürekli Batı'yı tenkid ederek vakit geçiriyoruz. Bu olumsuz bakışı, olumlu bir eyleme çevirme zamanı geçti bile. Başkasını tenkid , kendimizde bir değişim yaratmıyorsa ne işe yarar ? Kısacası , artık inşaya ,küçük de olsa fark göstermeye ve kurmaya başlamalıyız. Kendimiz ve insanlık için..
Sayfa 22 - İnsan
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Vurmadan kurmaya
Biz " inşa " dedik , birileri maalesef " inşaat" anladı. Biz " ahid " dedik , onlar " müteahhid " anladı. Hâlbuki inşa etmek kendinden başlar. Düşünür olmak , aydın olmak böyle bir istisna sağlamıyor insana. O da kendini inşa etmek zorunda . Bu kendini inşa, toplumu inşa ve giderek yapılan her işin, atılan her adımın temel referanslara göre inşası sonucunu getirmeli . Bizim okuyanımız da , memurumuz da , sanatçımız da , iş adamımız da farklı olmalı. Bu fark , şeklî ve yüzeysel unsurlarla değil; bir tasavvur , telakki ve tavır farkındalığına dayanmalı.
Sayfa 21 - İnsan
Edebiyat-Düşünce
Yok Gibi Yaşamak
°°° Susmam seni ürkütmesin içimde çağlar var bilmelisin Katı bir yalnızlık bu bilmelisin Kaçmam kendimi bulmam ben senden yoksunum iyi bilmelisin . Şu yalnızlık çıkmazında önümde niye sen varsın Niye her şey bir anda kayıyor sen kayıyorsun Kalbim niçin bu kadar yabancı sen niye yoksun Birsam yüklü geceleri içimden atamıyorum Niye bunları bir anda unutamıyorum Hadi tut elimden gök gibi ölü kadar yalnızım. .. Maraş , 1959
Sayfa 61 - İz
Şiir
O *Evrenin Efendisine(ﷺ)
Dünyanın ağırlığına eklesek yıldızları ayı güneşi Gene de ağır basarsın ey kalbim ey kalbimin güneşi
Sayfa 203 - İz
Şiir
Gidelim buradan
Göğsünü sıkan, içini daraltan o laneti geride bırakıp gidelim. Burada yağmur bile güzel yağmıyor artık. Yağmuru güzel yağan bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. Burası bizim değil. Nasıl başederiz bu kadar saçmalıkla? Her şeye sıfırdan başlanabilecek bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. İlaçlarını yanına alma. Kitaplarımı almayayım ben de. Biraz da onlar çıldırtmıyor mu bizi? Havası ilaç, denizi kitap bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. Bıktım tepemizde sallanan manasız sorulardan. Soru sorma artık bana. Soru sormayayım sana. Her türlü sorunun tedavülden kalktığı bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. Burada insanlar kötü. Hep bir şeyler anlatmamızı bekliyorlar, hep bir şeyler anlatmamızı isteyecekler, bitmeyecek bu hiç bitmeyecek. Kimseye bir şey anlatmak zorunda kalmayacağımız bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. Bak uyuyamıyorum yine. Senin de uykuların defolu, bölük pörçük. Huzur içinde uyuyabileceğimiz bir yerlere gidelim. Gidelim buradan. Ya sen bana gel ya da ben geleyim sana. Sonra gidelim. Hadi..🥀 Ali Lidar
Şiir