Kemal Tahir'in bu romanı edebiyat alanında " toplumcu gerçekçi köy romanı " kategorisinde ele alınsada, gerçekçiliği tam yansıtmadığını düşünmekteyim. Zira köyü ve köylüyü yardımlaşmadan uzak tamamen kendi çıkarları doğrultusunda herkese zarar verecek bir biçimde ele almış. Özellikle kadınlar üzerinden, nefret, cahillik, namussuzluk, gibi ne kadar kötü ahlaksızlıklar varsa anadolu insanını öyle tanıtmış. Hiç kimse mükemmel değildir, elbette aramızda insanlıktan nasibini almamışlar dolanmaktadır, fakat bu tüm köy halkının ve Anadolu'nun tamamına genellenmemelidir. Özellikle türk kadınını bu kadar cahilce tanıtıp türk kadını üzerinden spekülasyon yapmak kabul edilebilir bir durum değildir ki biz biliriz ne kadar yiğit, cömert, mert ve şerefli insanlarımızın olduğunu.
Açıkçası ben hiç beğenmedim bu üslubu.