Yalnız bir şeye dayanmak artık benim için mümkün değil: İçimdeki şeyi
kafamda yalnız başıma saklayamayacağım. Söylemek, bir şeyler,
birçok şeyler anlatmak istiyorum... Kime?.. Şu koskocaman dünyada
benim kadar yapayalnız dolaşan bir insan daha var mı acaba? Kime, ne
anlatabilirim? On seneden beri hiç kimseye bir şey söylediğimi
hatırlamıyorum. Boşuna yere herkesten kaçmış, boş yere bütün
insanları kendimden uzaklaştırmışım; ama bundan sonra başka türlü yapabilir miyim?
Artık hiçbir şeyin değişmesine imkân yok... Lüzum da yok. Demek böyle olması icap ediyormuş. Yalnız söyleyebilsem... Bir kişiye olsun içimdekileri dökebilsem... Bunu sahiden istesem bile artık böyle bir insan bulmama imkân yok... Bende arayacak hal kalmadı... Kalsa da aramam... Zaten
Raif - Kürk Mantolu Madonna