Yusuf öztürk

Yusuf öztürk
@IMephistoI

Yusuf öztürk

, bir kitap okudu
Puan vermedi·91 syf.·
2025 12. kitabı
Claude Simon
6.5/10 · 154 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yazarak; hayattan eksiklerimizi, ihtiyaçlarımızı mı kapamaya çalışıyoruz? Yoksa birçok sanat kuramcısının üzerinde durdugunu sandığım daha karmaşık bir sey mi bu? Olayların, sözlerin yasamdaki imkânlarin bir yansımasına mı razı oluyor sanatkâr. Bildiklerimizle eşlemeye çalışıyoruz bir şeyleri.
Sayfa 105·Kitabı okudu
Aşkın kötü tarafı insanlara verdiği zevki eninde sonunda ödetmesidir. Şu veya bu şekilde… Fakat daima ödersiniz… Hiçbir şey olmasa, bir insanın hayatına lüzumundan fazla girersiniz ki bundan daha korkunç bir şey olamaz…
Sayfa 329·Kitabı okudu
Realist olmak hiç de hakikati olduğu gibi görmek değildir. Belki onunla en faydalı şekilde münasebetimizi tayin etmektir. Hakikati görmüssün ne çıkar? Kendi başına hiçbir manasi ve kıymeti olmayan bir yığın hüküm vermekten baska neye yarar? Istedigin kadar uzatabilecegin bir eksikler ve ihtiyaçlar listesinden baska ne yapabilirsin? Bir sey degistirir mi bu? Bilâkis yolundan alıkor seni. Kötümser olursun, apışır kalırsın, ezilirsin. Hakikati olduğu gibi görmek, yani bozguncu olmak... Evet bozgunculuk denen sey budur, bundan doğar. Newton başına düsen elmayı, elma olmak haysiyetiyle mütalaa etseydi belki çürümüs diye atabilirdi. Fakat o böyle yapmadı. Şu elmadan nasıl istifade edebilirim?... diye kendine sordu. Azamî istifadem ne olabilir?... dedi. Siz de öyle yapın!
Sayfa 225·Kitabı okudu