Realist olmak hiç de hakikati olduğu gibi görmek değildir. Belki onunla en faydalı şekilde münasebetimizi tayin etmektir. Hakikati görmüssün ne çıkar?
Kendi başına hiçbir manasi ve kıymeti olmayan bir yığın hüküm vermekten baska neye yarar? Istedigin kadar uzatabilecegin bir eksikler ve ihtiyaçlar listesinden baska ne yapabilirsin? Bir sey degistirir mi bu? Bilâkis yolundan alıkor seni. Kötümser olursun, apışır kalırsın, ezilirsin. Hakikati olduğu gibi görmek, yani bozguncu olmak... Evet bozgunculuk denen sey budur, bundan doğar. Newton başına düsen elmayı, elma olmak haysiyetiyle mütalaa etseydi belki çürümüs diye atabilirdi. Fakat o böyle yapmadı. Şu elmadan nasıl istifade edebilirim?... diye kendine sordu. Azamî istifadem ne olabilir?... dedi. Siz de öyle yapın!