Eseri kısaca özetlemek gerekirse; Sigorta şirketinde çalışan, babası Türk, kimya hatunun iş sebebiyle Konya'ya gelmesiyle başlayıp sürükleyici mistik bir roman havasına bürünüyor. Okumanızı tavsiye edeceğim, merak uyandırıcı bir eser.
Kafkanın en iyi eserleri arasında yer alan bu eseri bugün tekrar okuma fırsatı buldum... Daha önceki okumama göre daha farklı yorumlarda bulundum. Eser öncelikle sizi düşündürüp günümüz yargısında mevcut eksiklikleri görme şansı doğuruyor size. Bazı arkadaşlar ask, macera romanı okur gibi okumak istediklerinden eksik bulmuşlar lakin bu bir eleştiri eseridir bence. Yargı sistemine yasama sistemine düşünce sistemine yapılan bir eleştiri. Aykırı düşüncelerin yanlış idare edilen bir toplum içerisinde nasıl çürütüldüğünü anlatıyor. Ben eleştirecek pek bir detay bulamadım açıkçası. 41 yaşında ölmüş bir adam için gayet olgunca yazılmış bir eser. Keyifle olmasa bile ilgiyle okunacak bir eser. Thomas More'nin Ütopyası kadar hayal ettirecek ve bazı şeyleri de öğretecek aynı zamanda.