"...Beni oyuncu olarak beğenirler pek çoğu... Ben, beğenmem kendimi. Aynaya bile bakmam, saçımı bile taramam. Ben sadece inadımı severim. Yılmaz Güney sadece inadını sever..."
Damla damla sevgili. Bir gün akıp gideceğiz hayata.
Duvarlar yıkılacak, açılacak bütün kapılar bilesin.
Benim yüreğim sensin şimdi, seni vurur durur.
Ve yine damla damla çoğalıyorsun içimde.
-Yılmaz Güney
Rivâyet odur ki, şehit olursan cephede, künyelerden birini dişlerinin arasına sıkıştırıp diğerini alıyorlarmış! O diğeri daha sonra ailene veriliyormuş! "Asker" temalı kadim türkülerde kimi zaman rastladığımız o künye meselesi de bu olsa gerek!