Murat CANDAN

İnsanı en çok da kalbindeki Allah korkusu güzelleştiriyor.
Din
Murat CANDAN
Bildiğimiz anlamıyla korku insanı güzelleştirmez. Dindar değilim, muhalif olmak ya da laf olsun diye de yazmıyorum, bu konuyu tartışmaya açmaya zamanım var diyelim. Buradan ateist olduğum anlamını da çıkarmadığınızı umuyorum. :) Allah'tan (c.c) korkmak, sevmekten korkmak, âşık olmaktan korkmak..! Madem kutsal ve manevî bir değer taşıyor bizler için, güzel şeyler çağrıştırdığı halde sevmek ya da âşık olmaktan neden korkarız ya da Allah'tan (c.c)? Onca saçma şeye günah denilip olmaması için de türlü çığırtkanlıklar yapılıp, türlü yasaklar getirilirken, Allah'tan (c.c) kork demekte neyin nesi? Allah'a (c.c) korktuğumuz için mi inanırız, bizi cennetine kabul etmesi için mi? Müslüman din kardeşlerimiz 'sevaptır' diyerek ibadetlerini yerine getirirlerken, gerçekten korktukları için mi, sevap olduğunu düşündükleri için mi yoksa kutsal kitabımızda vaadedilen cennete gitmek için mi camîlere giderler? İnsanlara bunu sorun cevaplar birbirini tutmaz..! Büyük bir yüzdenin "cennetin kapılarını açmak için" ibadetlerini o ya da bu şekilde yerine getirdiğine yani kabul etmeseler de çıkar amacıyla yaptıklarını itiraf ettiklerine şahit olursunuz... Mecâzi bir deyim olarak ele alalım, "Bre vicdansız, Allah'tan (c.c) kork bari belli ki insanlığını, vicdanını yitirmişsin" cümlesinde güzel olanı yitirmiş bir insana Allah'tan (c.c) kork deyince güzelleşecek mi? Hayır, güzelleşmeyecek. . .Neyse benim kız uyudu. . . :)
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Mutluluk paylaşımı - Bir Doğumun Hikâyesi
Bugün bir kızım oldu ve eşimle isminin İdil olmasına karar verdik. . .  08.11.2018 - 10.27 Öncelikle kesinlikle dünyanın en güzel duygusu! Eşimin hissettiklerine ortak olmak, onu içinde bulunduğu güç durumda yalnız bırakmamak ve kızımızı birlikte karşılamak için doğuma doktorumuzun da izniyle yanında girdim. Doğumhaneye ilk girdiğimde gördüğüm manzara karşısında gözyaşlarımı tutmakta zorlandım, dakikalar sonra İdil'i kucağımıza aldığımızda ise eşimin mutluluk göz yaşlarını tutamadığını gördüm, tam o sırada yutkunamadım, boğazımda birşey düğümlendi, ağlamamak için kendimi zor tuttum... En ilginç an ise İdil doğduğunda ağlaması gerekirken hiç ağlamamasıydı!.. Buna karşın herşey bir o kadar normal seyretti. Görevliler, ben İdil'i izlerken, onu temizleyip, üzerini giydirdiler, bir yandan da fotoğraflarımızı çeken fotoğrafçı da, güzel bir kaç kare poz yakalamaya çalışıyordu. Sancıların başladığı günde dahil üç gündür uyumuyoruz... Sabahlara kadar klasik batı müziği ve türküler dinledik, bizde işe yaradı. Ailemizin yeni bireyi ile uykusuz ama mutluyuz... Tebriklerinizi peşinen kabul ediyor, hepinize sevgi ve saygılarımızı gönderiyoruz. :)
Sağlık
Psikolog isimli okura yanıt verildi
Murat CANDAN
Teşekkürler :)