Bugün 84 yaşındaki Fournier, bu kitabını 80 yaşındayken kaleme almış. Beklemek, acelecilik ,sabırsızlık üzerine anekdotlar paylaşmış usta yazar. Diliyorum ki daha uzun yıllar sağlıkla yazar ve onun yazdıklarını okuma şansımız olur...
alıntı
“80 yıl sonra artık bekleyecek sabrım kalmadı. Daha yola çıkmadan varmak istiyorum. Her şeyin hemen olmasını istiyorum ama hiçbir şey olmuyor. Sürekli bekleme halindeyim; bir mektubu, çalmayan bir telefonu, geç kalan birini bekliyorum hep; hiç huzurum kalmadı.”
“Düz yolların aksine, tali yolları tercih ediyorum. Yol uzuyor ama böylesi daha güzel. Yollarda çiçekler buluyor insan...”
“Mutluluk koşarak yakalanmaz halbuki, yürürken yakalanır. Yavaş yavaş yürürken, kendinle iyi geçinerek, kendinle iyi anlaşarak.”
"İntihar delilik değilse, en azından müthiş bir sabırsızlık olsa gerek."
“Eskiden hayatı yüksek ateşte pişirerek yaşardım. Şimdiyse kısık ateşte ısıtarak yaşıyorum.”
“Bir an önce bitirmek, yazdıklarımı hemen okumak isterim. İşte bu yüzden kitaplarım kısadır, epey kısadır aslında, yoksa fazla mı kısadır?”
“Hayır! Ahmaklara sabır gösterilmez!
Düpedüz saçmalayanlara karşı da sabır göstermek şart mıdır? Hayvanlarda his olamadığını, acı çekmediklerini söylemeye cüret edenlere? Peki engelli çocukların Tanrı'nın bir cezası olduğunu söylemeye cüret edenlere? Afrikalıların Beyazlardan daha az zeki olduğunu söylemeye cüret edenlere?
Erkeklerin kadınlardan daha zeki olduğunu söylemeye cüret edenlere…”