Yakio Mişima`nın, Denizi Yitiren Denizci romanında pes etmek üzerine çok anlamlı bir tasvir vardır.
"Hiç aklna geldi mi? Sahil denizin pes ettiği yerdir. Pişmanlıklarını, yorgunluğunu, üzüntüsünü taşıyıp bıraktığı yer. Sahili
gördüğü zaman deniz birakır inanmayı ve söner umutlari, tıpkı dalgaları gibi.
Biliyor musun, bana ilgisiz bakan gözlerin benim sahilim oldu."