📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kuşları, ağaçları, çiçekleri, ölümü, kaderi, böcekleri, akarsuları, bin doğuran toprağı, bulutları, gökleri, insanın insana ettiğini, şu kadarcık az kaldığımız şu güzelim dünyada hiçbir şeyin kötülük yapmak için sebep olamayacağını, sevdayı, aklı, yüreği, güneşi, ılıklığı, kokuları, zulümleri söylüyordu. İyiliği, kardeşliği, dostluğu söylüyordu. Sanki bütün söyledikleri olmuş, ya da oluyormuşçasına mutlulanıyor, titrek lamba ışığında yüzü sevinçten sevince, mutluluktan mutluluğa değişiyordu.
İnsanlar her şeyi herkesten saklamayı öğrenmişlerdir. Ama kendilerini en az kendilerinden saklayabilirler, insanoğlu kötülük saydıklarını, zulüm, işkence, korkaklıklarını kendilerinden bile saklarlar. Saklayamadıklarını da bağışlamanın, olumlulaştırmanın bir yolunu mutlaka bulurlar.
Şev diçû
Stêrk diçûn, heyv diçû
Xevna azadîy, hevîya welatê diçû
Hîzr û bîr, serpêhatî û jiyaneke diçû
"Xwedayo...
Ji berbanga Kurdistanê xweştir
Ji rojeke nû ya welate min geştir çi heye!"
wî got
"Em diçin"
wî got
"Em diçin, lê kî dikare rê li berbangên
welatê min bigire
Kî dikare roja nû li welatê min qedexe bike?"
Tarî diçû
Mij û dûmana şevê diçû
Şik û gumana man û nemanê diçû
Jiyana xort û xurt li rê bû,
Diçû