Sevinçliyim, geceleri bana uğramayan uykunun yolunu öğrendim artık. Uykusuzluğa karşı koymak budalalık... Yeryüzünde en suçsuz nesne uyku, oysa en suçlu varlık insan.
Boşuna heveslenmemekte yarar var, insanların aslında birbirlerine söyleyecekleri hiçbir şey yoktur, karşılıklı olarak yalnızca kendi acılarını anlatırlar, bu böyledir. Herkesin derdi kendine, dünyanınki hepimize..
Ne denir bilirsin: Denizler ötesine
giden kişi yalnızca iklimi değiştirmiş olur,
aklını değil. Senin ihtiyacın olan sürekli
gezmek değil, kaplanın sırtından inmek.
Hatırlıyorsun değil mi; hani bir adam kaplanın sırtına binmiş, bir türlü inemiyormuş.
Çünkü sırtından indiği zaman hayvanın
kendisini yiyeceğinden korkuyormuş. Ama
bir insan ömür boyu kaplanın sırtında
oturamaz ki! Artık kaplandan inmen, her
şeyle, özellikle de geçmişinle yüzleşmen
gerekiyor.