Dewrim

Dewrim

, bir kitap okudu
Puan vermedi·560 syf.·
9 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2026 12:38
·
2026 17. kitabı
Radva Aşur
8.6/10 · 152 okunma
serpil isimli okura yanıt verildi
Dewrim
Güzel başladı 🥰
Reklam

serpil

, bir kitap okudu
Puan vermedi·560 syf.·
10 saatte okudu
·
Okunma: 08 Mart 2026 16:33
·
2026 16. kitabı
Radva Aşur
8.6/10 · 152 okunma
Dewrim isimli okura yanıt verildi
Dewrim
serpil teşekkür ederim 🥰

serpil

, bir kitap okudu
Puan vermedi·560 syf.·
10 saatte okudu
·
Okunma: 08 Mart 2026 16:33
·
2026 16. kitabı
Radva Aşur
8.6/10 · 152 okunma
Dewrim
Tavsiye ederseniz sepete eklemek isterim
8/10
·480 syf.··
2021 50. kitabı
Yazar serinin diğer kitapları gibi yine aynı şekilde geçmişle günümüz arasında gidip gelmiş. Ana karakterlerin özel hayatları bir nebze azalmış olsa da ayrıntılı anlatımlar yine var. Yazar, kitaptaki bazı karakterleri ilk bize tanıtıp sonrasında günümüze dönmesi gerekirdi çünkü kitabın ilk 100 sayfası kafa karıştırıcı olmuş. Yani hikayeye farklı farklı karakterler dahil oluyor, sonra kimler olduğunu anlıyoruz. Keşke kitabın başında o beş genci anlatıp sonra günümüze dönse çok daha iyi olacakmış. Ayrıca ilk 150 sayfada kitabı çözmek çok kolay oldu. Sonrasında gelişen olaylar bana sürpriz olmadı yani. Bir de kitapta bazı sayfalarda bölüm arası geçişlerde bir boşluk veya işaret yok. Direkt diğer bölüme geçiyor. Bu da hâliyle okumamızı sekteye ugratıyor. Serinin tüm kitaplarına 8/10 vermiştim. Puanım yine aynı. 8/10
Melek KoleksiyoncusuCamilla Läckberg · Doğan Kitap · 2021122 okunma
Dewrim
Yarıda bırakıyorum konuya giremedim karman çorman. Senenin ilk yarım bıraktığım kitabı
Niye mi annem?
Hayatımı kendi ruh haline göre bana ithaf ettiği cümleler içerisinde geçiriyor olmak pek eğlenceliydi. Kimin mi ? Tabii ki de annemin. Babama sinirlendiği zaman evime gelip '' ne yapacaksın kocayı ohh en rahat sensin '' demesinin ardından babam ile ikinci bahar moduna geçince de '' ahh kızım çocuklar da gidecek, bizler bugün var yarın yokuz nasıl geçecek ömrün tek başına '' diye ağıtlar yakan annem. Her ne kadar ilk evlat olmanın verdiği mecburiyet sebebi ile erken büyümek zorunda olan kızların kaderini yaşamış olsam da; Rahatlıkla içimi dökebilme güvenini bana verdiği , yaptığım tüm hatalarıma rağmen doğruları ne beni ne de dizini dövmeden anlattığı için gerçekten çok şanslı hissetmeme sebep annem. Niye mi annem? Annem Üsküp doğumlu yani parçalanan Yugoslavya ‘da Üsküp de dünyaya gelmiş, boşnaktır. İlkokulu bitirdiği zaman Türkiyeye göç etmek zorunda kalınca eğitimine devam edememiş, diğer kardeşleri gibi eve katkı olsun diye daha 13 yaşında bir ilaç fabrikasında işe girmek zorunda kalmış. Çok güzelmiş annem hep çok güzeldi. Çevrede çok asılan olunca yarım yamalak türkçesi ile kızımı kandırırlar endişesi yaşayan dedem, 17 yaşında ve annemin kökenleri gibi boşnak olan babam, anneme aşık olunca hiç tereddüt etmeden evlenmelerine müsaade etmiş. ( O yıllarda ailenin rızası olarak evlenmeye izin verilirdi, sonradan kaldırıldı bu nikah şekli) İstanbul’dan Kayseri’ye gelin gelmiş annem. Kabile hayatı yaşayan bir ailenin içerisine hem de. Görümceler, kocaları, çocukları, kaynana, kaynata kayın.. aklınıza gelebilecek kocasına ait tüm sülalenin içine . Annem gelin olduktan bir sene sonra da annemin annesi, babası ve kardeşleri Türkiye’den ayrılıp Almanya’ya göç etmişler. Koca bir kalabalık içerisinde ufacık yaşta kocaman bir yalnızlığa hapis yaşamış yıllarca annem. Öyle
Hayata Dair
Dewrim
Annem öleli 13 ay oldu sanki bir gün bile geçmemiş gibi acı çekiyorum. ALLAH SABIR VERSİN