B.T

B.T
Öğretmen
21 Mart 1999
79 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
Şengör'ün bilimden ahlaki rehber yaratmaya çalıştığı örnek bu değildir. Şengör, 1980 darbesi sonrasındaki işkencelerle ilgili yorumunda da benzer bir çabaya girişir. Bu röportajda Şengör, insanlara dışkı yedirmenin işkence olmadığı çünkü gorillerin de dışkı yediğini belirtmiştir. " Bir kere dışkısını yedirmek işkence değil... Ben bal gibi yerim. Niye biliyor musun? ... Ben bunların yendiğini gördüm. Bir gün San Diego Hayvanat Bahçesi'nde goriller birbirlerini dışkılarını ikram ediyorlardı. Onlar da bizim gibi primatlar. Gayet güzel, hiçbir şey de olmaz. " Yukarıdaki altında da görmekteyiz ki Şengör'e göre, doğa, neyin ahlaki olup neyin olmadığını da belirleyen bir otorite halini almıştır. Ayrıca şunun altını çizmem gerekir ki Şengör, zaman zaman " bilimin rehberliği" ile "doğanın rehberliği" ni de birbirine karıştırmaktadır. Esasen bilim, doğayı anlamamızı sağlayan araçtır. Ancak bilim bize, Şengör'ün düşündüğü gibi " Doğada gördüklerinizi kopyalayın, taklit edin. " demez. Diyelim ki bilimin yardımıyla doğada gorillerin dışkı yediğini gördük. Hiçbir bilimsel yasa, bize dışkı yememizi gerektiğini öğütlemez. Bilim sadece şahitlik ettiğini söyler. Ne yapmamız gerektiğini değil.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

B.T

, bir kitap okudu
6/10
·432 syf.·
2021 28. kitabı
Zülfü Livaneli
7.5/10 · 22,3bin okunma
Adalet - İnsan - Tanrı ?
" Azledin beni görevimden. Hiç kimsenin bir başkasının yargıcı olamayacağını anladığımdan beri yapamam artık yargıçlık. Cezalandırmak ancak Tanrı'nın yapabileceği bir iş, insanların değil, çünkü bir insanın yazgısına müdahale eden bulaşır günaha. Ve ben girmeden sürdürmek istiyorum hayatımı. "
Ölümsüz Kardeşin Gözleri·Kitabı okudu