Oligarşik yönetimin özü babadan oğula geçmesi değil, ölülerin yaşayanlara dayattığı belirli bir dünya görüşü ve belirli yaşam biçiminin sürdürülmesinde diretilmesidir.
" Eğer olaya bu açıdan bakarsan, manzaranın çok değiştiğini görürsün. Hatta parça ve bütün eksininde olayı ele alındığında, canlılık ve cansızlık kavramlarının sınırlarının da karıştığını fark edersin. Örneğin insan vücudunun en küçük canlı birimi hücredir ama hücreyi oluşturan tüm elementler biyolojik olarak cansızdır. Sence garip değil mi Pia, bir sürü cansız materyalin bir araya gelip canlılığı oluşturmasındaki büyü tam olarak nedir? Hatta benzer bir mantığı çevremizdeki birçok kavram için kullanabiliriz. Mesela üzerinde yaşadığımız Dünya denen gezegenin canlı olma ihtimali var mıdır? Biyolojik tanımlamalara göre elbette cansız olduğunu söyleyebiliriz ama bu konuya farklı açıdan bakan insanların olduğunu da biliyoruz. "