Bir kral bir insanı yönetebilir, bir baba oğul dünyaya getirebilir.. Ama unutma! Seni yönetenler kral bile olsalar ya da güce sahip olsalar ruhun her zaman sana ait olur. Tanrının önüne çıktığında: "Bana bunu başkaları emretmişti." ya da "Erdemli olmak o zaman beklenen şey değildi. " diyemezsin. Bu yeterli olmaz, sakın unutma!
Artık hiç Vendee vatandaşı yok, kadın ve çocuklarıyla birlikte özgür
kılıcımız altında öldüler. Onları, Savenay'ın batakliklarına ve ormanlarına gömdüm. Bana verdiğiniz emirleri takip ederek, çocukları
atların toynakları altında ezdim ve kadınları katlettim, en azındanbunlar artık daha fazla haydut doğuramayacaklar. Kendimi suçlamama neden olacak bir tane bile esir almadım. Her birini yok ettim.