“Her insandan korkuyorum.Kimdir bu sokakları dolduran adamlar? Bu koca şehir, ne kadar birbirine yabancı insanlarla dolu . Sevişmeyecek olduktan sonra neden insanlar böyle birbiri içine giren şehirler yapmışlar?”
“ Bütün insanlarda olduğu gibi, Nehlüdov’un içinde de iki insan vardı. Biri, başkalarına da yarar getirecek iyilikler peşindeki ruhsal insan, diğeri yalnız kendisi için iyilik arayan ve bu iyilik için dünyanın bütün iyiliklerini gözden çıkarmaya hazır tensel insan “
“Yoldaşlar.Yeryüzünde değişik halkların yaşadığını söylüyorlar. Yahudiler,Almanlar,İngilizler, Tatarlar.Ama ben inanmıyorum buna. Yalnızca iki halk , iki soy vardır yeryüzünde : Birbirleriyle asla anlaşamayan, barışamayan zenginler ve gariban yoksullar. “