“En kötüsü ne biliyor musun? Zulüm! En kötüsü zulüm. Ne hakkı var ki Muhtar bana zulmediyor? Ne hakkı var ki, günümü gecemi zindan ediyor? Zulüm insan kısmına en böyük kötülük. İnsanın insana zulmü haram.”
“Ben dünyada üç nesneyi heç istemem: Bir cahallık, bir yoksulluk, bir zulüm! Türkü var ya: "Bir ayrılık, bir yoksulluk, bir ölüm…" geç onu! Tabii bu benim gocagarı aklım… Yoksulluk olmazsa ayrılık da olmaz. Geyfi olarak gurbete çıkıp da ne yapacak millet? Ayrılık, yoksulluktan oluyor. İnsanlar üç beş guruş idara bulmak için çıkıyorlar gurbete… Ölüm ! demiş, onu da geç. Çünküm, doğmak varsa, ölmek de var. Çünküm
herkes ölüyor. Ellen gelen· düğün bayram...”