Hayatımın bir anını alıp bir yazara teslim edip sonra onun kaleminden okumak… Tam olarak kitabın bazı cümlelerinde yaşadığım duygu buydu. Kısa ama değindiği kavramları net anlatan bir eser. Dostluk ne, kıskanmak ne, ihanet ne kahramanın cümlelerinden düşünerek bulmaya çalışmak. Seni sevdim kitap. Mumlar sonuna kadar yanarken kırk bir yılın soruları cevabını bulur. Aslında cevap kişinin kendi vicdanında çoktan verilmiştir. KdfOznsyMumlar Sonuna Kadar Yanar
Adı Neşe olacakken özensizlik sonucu Meşe oluyor kahramanımızın. Yazardan okuduğum ilk kitap oluyor benim de.Kitap bittiğinde sormadan edemedim kendime: Nasıl hayatım? Benim yaşamımdan kitaba alınmış cümlelerle karşılaştım. Ve durdum bir gülücük kondurdum buralara. Nasıl diye? Romanın bir adım ötesini gördüm ben bu romanda. Bundan sonraki okuma listelerime eklenir diğer romanları yazarımızın. Zeynep UzunbayNasılsın HayatımKdfOznsy
Tüm ünlemlerimi toplayıp yazmak istediğim bir kitap okuma sonrası oldu. Yaşanmışlıktan hareketle diyorsa bir kitabın başında edebilik, sanatsallık aramayı arka plana iterim. Ne yaşanmış, ne hissedilmiş, nasıl yansıtılmış ona bakarım. Bu kitap tüm bunları bana yaşatan, hissettiren, yansıtan bir kitap oldu. Bazı cümlelerde durdum, bekledim, yutkundum, öyle devam ettim. Beni en çok bekleten, düşündüren bölüm ise 194. sayfada yer alan ‘Bilmiyorum Bölümü’. Bu ismi ben verdim. İnsan bazen bilmez. Babasının onlara baharda okuyacakları son sözler bırakması…Annelerimizin sustuklarını börek yapması… Ölümün bir köpeğe nasıl söyleneceği… Yaşlılığın uzun süreli yataylığa alışmak olması…Bahçıvanlık ve ölüm…Ve daha nice ayrıntılar… “Kardelenleri görebilecek miyim…” Bahçıvan ve ÖlümKdfOznsyGeorgi Gospodinov
Bahçıvan ve ÖlümGeorgi Gospodinov · Metis Yayınları · 202514,7bin okunma
Bana yıllar önce okuduğum Küçük Mucizeler Dükkanı kitabını hatırlattı. Aynı duyguya götürdü. Sakin, huzurlu, heyecansız ama yol gösterici bir kitap. Öğretmenlikten sonraki hayali kitapçı açmak olan ben, bu kitabı belki de bundan ötürü beğendim. Genel olarak sıkıcı bulunan bir kitap olmasının nedeni maceraya, harekete alışmış olan insanlığın durmayı, nefes almayı unutmasından kaynaklandığını düşündüm. Yılın ilk kitabı olduğu için uzun olmasa da bir incelemeyi hak etmişti. Ölü Ozanlar Derneği’ne yapılan göndermeyi de sevdim. KdfOznsyHwang Bo-reumHyunam-Dong Kitabevi
“İki hayat,iki kayboluş,iki yara aynı evde buluşur.”
Selime ve Meltem…
Altı harfli bir tatlı ne acaba diyerek başladım kitaba. İlk aklıma gelen revani sonra sütlaç oldu. Ama o tatlı dedesi tarafından bulmacaya cevap olarak yazılan Meltem’miş. “Altı harfli bir tatlı mısın sen Meltem?”
İçinde yer alan tarifler çok samimi çok bizden. Yazarın tarzına aşina olduğum için beni şaşırtan bir roman olmadı;sütlaç tadında, mozayik pasta tadında, kolay kek tadında, revani tadında okunan bir roman oldu.(hiç keşkül yemediğimi fark ettim) Evlatların anne-babadan;anne babanın evlatlarından beklentisi hep aynı. Her iki taraftan da bakmamızı sağlayan iki kahramanın ağzından dökülen cümleler. Altı Harfli Bir TatlıŞermin Yaşar