Tuana

Tuana
@Kekikkk
If my life is but one night then I am a star lost among all the stars

Tuana

, bir kitabı okumaya başladı
Louisa May Alcott
8.3/10 · 19,6bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Tuana

, bir kitap okudu
Puan vermedi·144 syf.·
6 günde okudu
·
2026 18. kitabı
L. Frank Baum
8/10 · 18,1bin okunma
Pişmanlıklarının arasında kaybolanlara
9/10
·296 syf.··
2026 17. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2026 07:29
Öncelikleee selamm/⁠ᐠ⁠。⁠ꞈ⁠。⁠ᐟ⁠\ Hızlıca başlamam gerekirse aslında bu kitap okuma listemde yoktu. Ama anlık bir gaza geliş ve merakla bu kitabı almış bulundum (zaten genelde listeme uygun hareket edemiyorum) Neyse başlamadan önce bir yorumlarını okuyayım dedim bazı kişiler kitabın karakter gelişimi olmaması, sığ anlatım ve bazı kısımların kafa karışıklığı gibi şeylerden bahsetmiş. Yanlış hatırlamıyorsam kitap 290 küsür sayfadan oluşuyor. Bence her bir hayat zaten derin bir şekilde işlenemez ki biz zaten o hayatlarda Nora'yı okuyoruz. Yani Nora kırıldığı anda kütüphaneye geri dönüyor yani biz "Hayır biraz daha kal Nora" diyemiyoruz. Ayrıca bence karakter gelişiminde bir sıkıntıda yoktu. İlk başlarda ki depresif Nora hayatlarını sıra sıra denemeye başladığında aslında yaşamak istediğini anlıyor. Bu noktadan kitap bana gayet iyi geçti. Gelelim kafa karışıklığına, arkadaşlar kitabı sadece Nora'nın bildikleri ile okuyoruz elbetteki Nora'nın kafası karışınca bizimde karışacak, Nora yanlış anlayınca biz de yanlış anlayacağız. Ve son olarak tahmin edilebilir bir son verilmişti denmesi. Bu tabiki de kişiden kişiye değişir sen tahmin edebilirsin ben edemem o yüzden bence burada kitabı suçlamak yanlış bir tercih. Ayrıca kötü kitap yoktur kötü zaman vardır. Belki yanlış bir zamanda okunmuştur belki de ikinci bir kez okunulmasına ihtiyaç vardır. Her neyse ben kitabı beğendim ve üzerine düşünebilecek, yazı yazabilecek zamanlarımda oldu bence gayet hoş bir kitaptı. Görüşürüüüzʕ⁠´⁠•⁠ᴥ⁠•⁠`⁠ʔ Gece Yarısı Kütüphanesi
Duygu ve Düşünce
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
Eski bir dostun sarılışı gibiydi...
10/10
·136 syf.··
2026 16. kitabı
Carpe diem... Anı yaşamak hakkında Ölü Ozanlar Derneği kitabı benim konfor kitaplarımdan birisi. Bir kaç kez baştan sona okudum, filmini baştan sona izledim... Anlayacağınız benim için yeri apayrı bir kitap. Üzerinde durmak istediğim bir kaç nokta var. İlki bu kitabı okuyan herkesin bildiği üzere Carpe Diem. Carpe Diem Türkçe'ye "Günü yakala" olarak geçiyor ve bence bizlerin sürekli olarak ya unuttuğu ya da es geçtiği bir şey. Carpe Diem; hayatın hızla akıp gittiğini fark edip, sahip olduğumuz zamanı ertelemeden yaşamaktır. Ben bu terimi ilk burada öğrendim ve beni oldukça etkiledi, bir hayat felsefesine dönüştü. İkincisi ise kitap karakterlerinin "kusursuz" olmayışı beni çok etkiledi. Belki de bu yüzden kitap hepimizin içine bir dost gibi işledi, bizi sıcak kolları ile sardı. Kitabı kapattığımda biraz sindirmem gerektiğini fark ettim. Öyle kolay kolay aşılacak bir kitap değil onu da baştan söyleyeyim. Yıldızlar sizinle olsun güzel insanlar
Duygu ve Düşünce
Ölü Ozanlar DerneğiN. H. Kleinbaum · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 202233,2bin okunma