X-mas'in en önemli geleneği, akçam ağacının süslenmesi. Neden bu ağaç? Çok enteresan ki Filistin'de, Mısır'da akçam ağacı görülmüyor, yok. Tıpkı Sibirya'da palmiye ağacı, Afrika'da beyaz ayı olmadığı gibi! İlk Hıristiyanlar bu ağacı nasıl görebilmişlerdi acaba? Düşünelim, hangi coğrafyada akçam ağacı görmek mümkün ve kimler görebilirlerdi? Akçam, eski Türklerde kutsal ağaç kabul ediliyordu, Sibirya'daki eski mezarlarda da bu ağacın budakları bulunmuştu.
Geleneksel inanç ve uygulamalar faydalı olabilir, hatta önemli adaptif mekanizmalar olarak hizmet de edebilir, bununla birlikte zayıf, zararlı ve hatta bazen ölümcül dahi olabilirler.