"Eski ilişkilerinden gitgide uzaklaştı ve hayatı, insanlığı yeni bir gözle görmeye başladı. Eskiden onun için karanlıkta kalan olgularla -mevsimler, sabah ve akşam, gece ve gündüz ve bunların getirdiği ruh halleriyle, rüzgarların farklı mizaçlarıyla, ağaçlar, sular ve sislerle, gölgeler ve sessizliklerle, cansız varlıkların sesleriyle- de yakın ilişkiler kurdu."
"Doğruyu söylemek gerekirse, kadınlar genellikle bu gibi onur kırıcı hadiseler yaşar fakat nihayetinde kendilerini toplamayı başarır ve çevrelerine yeniden meraklı gözlerle bakarlar. Yaşadığımız sürece umudun da olması, kimi iyi niyetli kuramcıların bizi inandırmak istediklerinin aksine, ihanete uğrayanların o kadar yabancı olmadıkları bir kanaattir."