Esra Ş Öztürk

Esra Ş Öztürk
@Kesmisarse
-We are waiting for Godot..

Esra Ş Öztürk

, bir kitap okudu
7/10
·128 syf.··
2020 9. kitabı
Mary Shelley
6.6/10 · 1.210 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Esra Ş Öztürk

, bir kitap okudu
8/10
·272 syf.·
2020 8. kitabı
Kazuo Ishiguro
7.5/10 · 12,2bin okunma
7/10
·96 syf.··
2020 7. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 02 Şubat 2020 19:49
Sanırım ben Yeraltı Edebiyatını seviyorum. Yeraltı Edebiyatını ahlaksız ve otorite tanımaz bir edebiyat akımı olarak nitelendirmemiz yanlış olmaz. Yeraltı Edebiyat yazarları toplumda tabu olan konuları cesurca dile getir; cinsellik , uyuşturucu ,daha çok alkol, küfür, eş cinsellik,çarpık ilişkiler.. Ana kahramanlar ise genellikle fahişeler ,hırsızlar toplumdan soyutlanan , ayıplanan ahlaki açıdan ''normal'' in dışına çıkan kimselerdir. Yeraltı edebiyatı; boyun eğmemenin, başkaldırının, takdir edilmemenin, edebiyatıdır. Kitabı kısaca özetleyecek olursak; ana kahramanımız ya da anlatıcımız yaşlı bir fahişe. Kahramanımız bize hayatta kalma mücadelesini anlatıyor. Kitap günlük şeklinde aktarılıyor. ''Etrafınızda insan kaynıyordur ama onlar sizin farkınıza varmaz.'' Belki de eseri özetleyen yegane cümle budur. Sonuçta siz bir fahişesiniz ölmüşsünüz, kalmışsınız kimin umrunda ? Özünüzde insan olmanın hiç bir kıymeti yok aslında. Ölümün sonuna kadar yalnızlığa mahkumsunuz. Fahişeliği bırakmışsınız bırakmamışsınız bunun bir hükmü yok çünkü bir fahişe her zaman bir fahişedir! Diğer taraftan kahramanımızın ilişkiye girdikleri erkeklerin hayatı bize bu günlükte sunuluyor. ''Mahkûmlar, bar işletmecileri, okul gözetmenleri, motorcular, yazarlık heveslileri, köpeğinden başka kimsesi olmayanlar... Ya hayallerini tüketmiş ya da zaten hiç hayal kuramamış, günlerin geçişini sayan, hepsinin derdi kendine özgü küçük insanlar, otelin asıl misafirleri...'' Film tadında bir kitaptı. Dilin de olmazsa olmaz müstehcenlik ve küfürlü konuşmalar mevcuttu. Şahsi fikrim ana kahramanın hayatından ya da toplum tarafından nasıl dışlanıldığına dair daha detaylı bilgi alsaydık daha ilgi çekici olabilirdi. Yeraltı edebiyatına giriş kitabı değil ama okurken düşüneceğinizi zevk alacağınızı,düşündüğüm bir
Zenith OteliOscar Coop-Phane · Ayrıntı Yayınları · 2019139 okunma