Bir konu seni rahatsız ettiğinde üzerinden yirmi dört saat geçmesini bekle. O olayla ilgili hâlâ rahatsızlık duyuyorsan ne olursa olsun konuşmalısın. Yazılı veya yüz yüze, hiç fark etmez. Konuşmayı geciktirdikçe konuşma yapman güçleşecektir. Üzerinden uzun zaman geçtikten sonra karşı tarafın bu durumu anlaması ve hatırlaması da zorlaşır üstelik.
Ve tam burada belki ümitsizce aklına, "Konuşsam ne faydası olur ki?" düşüncesi gelmiş olabilir. "Ben konuşsam bile karşı taraf anlamayacaktır, bugüne kadar konuştum da ne oldu?" diyebilirsin. Ama bir sorunun varken bunu karşı tarafa söylediğin an; o anlamasa da, tepki de gösterse, seni suçlasa da sen kendi durduğun yeri belli ediyorsun.