" İnsan sabahtan akşama kadar bir şey olmasını bekler ve hiçbir şey olmaz. Bekleyip durur insan. Hiçbir şey olmaz. İnsan bekler, bekler, bekler, şakakları zonklayana dek düşünür, düşünür, düşünür,. Hiçbir şey olmaz. İnsan yalnız kalır. Yalnız... Yalnız... "
- Karısı Lotte ile birlikte uyku hapları içerek intihar eden yazar Stefan Zweik'ın AY IŞIĞI SOKAĞI kitabı:
İçinde birbirinden bağımsız beş öykü bulunuyor. tek ortak noktaları ise hepsinin bir şekilde ölümle bitmesi. Özellikle avare isimli son öykü bana özellikle böyle bittiğini hissettirdi. Ne kadar akıcı ve özgün olsalar da insanın ruhunu karartan, mutsuz eden, umudunu kıran bir yönü var öykülerin. hele de arka arkaya okunduğunda...
Ay Işığı SokağıStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202182,1bin okunma