Kötülük, insanın kendini tutmadan ondan nefret etmesi ve tiksinmesi için yaratılmıştır.
Şayet kitaplardaki kötü karakterler de iyilerin daha çok parlaması için kötüleştirilmiştir. Kimse kötü olarak doğmaz kötüler iyilerin parlaması için vardır. Kimse kötülerin neden kötü olduğunu düşünmez, geçer. Şayet kötülerin kötü olma nedenini bilseler de bir şey değişmez. Çünkü insan bencildir, kendinden başkasını düşünmez.
Ancak insanlar bilmiyor ki kötülerin kötü olmasının nedeni bu dünyada hayatta kalabilmektir.