Bir kitabı tüm yönleriyle, tüm anlaşılabilirliği ile okumaya çalışmak hiç kolay bir uğraş değildir.
Kolay değildir fakat (tüm okuyucular benimle aynı fikirde mi, bilmiyorum) eğer gerçek bir okuyucu ise kitabı tek bir kere okuyarak anlamaya çalışmaz. Defalarca kere okur ki her seferinde farklı bir bakış açısı yakalayabilsin. Bir yönden yaşam da sevilen bir kitap değil midir?
Olaylar bellidir, kişiler bellidir.
Fakat bakış açıları aynı değildir.
Her inceleyişte farklı bir ayrıntı, farklı bir tesadüf, farklı bir ders...