Ana..Önce kütüphaneden okumak için aldığım ve fakat daha sonra beğendiğim için kendime hediye aldığım klasiklerden bitanesi.. Fedakarlığın, başkaldırının, direnişin, yoldaşlığın,ağır yaşam koşullarının hikayesi.. Bir kadının gördüğü şiddet ve yoksulluktan insanlığını, geçmişini unutmasını öfkeyle ve ustalıkla akıcı şekilde betimlemiştir. İşçi olan oğlunun ve arkadaşlarının Sosyalist dünya görüşü içim verdikleri özgürlük mücadelesi bayrağını devralarak sürdürmüş, onlara yoldaş olmuş ve yaşama amacını bulmuştur. Oğluna desteği ve öğrenmeye açık yönüyle bu yoldaki azmine kendisi bile şaşırarak ne kadar güçlü bir kadın olduğunu gösteriyor Pelageya. 1 Mayıs günü yaşanan olaylar öyle etkileyici aktarılmıştır ki iliklerinize kadar hissediyorsunuz, o meydanda sizde bulunuyorsunuz. Okunması gereken bi başyapıt…