Aslı

Aslı
@Kitaplarveasli
Lâ tahzen / Üzülme.. - "İnne maal usri yüsran Her zorlukla birlikte kolaylık vardır." Platformdaki amacım sadece kitaplar Evli ve çocuklu Lütfen mesaj yazmayın
cinsel istismarın bir insanın hayatındaki izleri. Spoiler içerir
10/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2024 3. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2024 01:27
Yozo, etrafına sürekli kendini sevdirmeye çalışan, sürekli komiklikler yaparak insanları güldürmeye çalışan bir çocuktur ama iç dünyası çok farklıdır. Yozo kendini hiç sevmez iç dünyası kapkaranlıktır. Başkalarıyla tartışamıyor, kendini savunamıyor ve kimseye hayır diyemiyor (tüm hayatı boyunca hayır diyemiyor). İnsanlara güvenmiyor. Bu dünyada kendini pislik gibi görüyor. Alkolizm,kadın, uyuşturucu berbat bir hayat yaşıyor. Çoğu kez intihara kalkışıyor. Otobiyografi olması insanı etkiliyor ve yazarın hayatıda kitapla uyuşuyor, yazar 4. intihar denemesinde hayatını kaybediyor. Yazar üstü kapalı bir şekilde hizmetkarlardan istismara uğradığını yazmış detayına girmemiş. (Aşağıda kitaptan alıntılar paylaşacağım siz ona göre yorumlarsınız) Benim düşüncem bu istismardan sonra böyle bir insan oluyor mesela hayır diyemiyor onaylanmak istiyor, insan sevmiyor, evden uzakta olmak ona daha iyi hisettiriyor. Kitabın ileriki bölümünde karısı tecavüze uğradığında karısına o kadar üzülüyor ki saçlarım o gece ağarmaya başladı diyor. Burdada bence o çocukluğundaki acıyı bir daha yaşıyor. Bütün hayatı aslında o istismarla mahfoluyor. Bütün duygularını, hissettiklerini açıkça yazan yazarımız, buraya hiç değinmiyor sadece kitapta iki yerde üstünkörü geçiyor. Ben kitaptan etkilendim ama yazdığım gibi neden böyle bir insana dönüştüğünü anladığım için çok etkilendim. Kitaptan etkilendiğim alıntılar "Bir çocuğa böyle şeyler yapmanın, insanların işlediği suçlar arasında en alçakça olanlarından biri olduğunu düşünüyorum. Fakat ben gizlendim. Bazen bunda insana özgü "özel niteliklerden" birini daha keşfettiğimi düşünerek zayıf bir şekilde güldüm bile. Şayet bende gerçekleri söyleme huyu olsaydı anneme ve babama gidip utanç duymadan onlara bu suçları anlatır ve yardımlarını isterdim. Ancak ben
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,4bin okunma
sadece kitap isimli okura yanıt verildi
Aslı
Teşekkür ederim.
Reklam
Allah'ım bize bu ramazanı her türlü sıkıntı ve kederden kurtuluş vesilesi kıl. Tertemiz sayfalar açtır, adınla başlat. Bizden razı ol ve bizi sevdiğin kullarınla yoldaş eyle. Kalbimizi yumuşat, öfkeden koru. Varlığını her an derinden hissetmeyi ve yolunda olmayı nasip et. 🫶
Aslı
Amin🤲🤲
Ne borç var ne de borç al;çünkü borç vermek Çok kez hem paranı yitirmektir hem dostunu. Borç almaksa tutum gücünü yıpratır. Her şeyden önce de kendi kendinle doğru ol O zaman gece gündüze varır gibi, Sen de aldatmaz olursun kimseyi.
Sayfa 22 - İş bankası·Kitabı okudu
Aslı
Kesinlikle katılıyorum. Geçen gün oğlum kantinden borç yapmış(daha 10 yaşında) dedim ki bir daha yapmayacaksın. Bak dedim babanla ben kimseden borç almayız bizdende borç istenmesini sevmeyiz(dostlarımızı kaybetmek istemeyiz). Paran varsa alırsın yoksa almazsın borç yok diye söz verdirdim.
Dehşet verici.. vücut bütünlüğüne ilişkin kimlik bozukluğu
Vücutlarının kafalarında kendilerine ilişkin imge ile örtüşmediğine inanır. İstenmeyen uzuvlarının, çirkin olmasa da onları kusurlu ya da engelli yaptığını hissederler. Çoğu zaman uzuvları gerçekten kesilmiş insanları kıskanır ve bu hissettiklerinden çok utandıkları için bu konuyu hiç açmazlar.
Sayfa 84·Kitabı okudu
Psikoloji
Aslı
Hastalar bazen istenmeyen uzva, kesilmeyi gerektirecek kadar zarar verebilir. Bu hastaların çoğunda kendi uzvunu kesme ihtiyacı çocuklukta ve ergenlikte başlar