Hüseyin Rahmi'den okuduğum ilk kitaptı. Tanışmakta geç kaldığım bir yazar oldu. Bu kitabından sonra okuma listemde yazara çokça yer vereceğim.
Kitabın ilk sayfalarında içine girmekte zorlansam da ilerleyen sayfalarda olaylar akıcı bir şekilde gelişiyor ve hızlı bir şekilde okunuyor. Başlarda karakterlerin kendi şiveleriyle konuşmalarını anlamakta güçlük çektim ama okudukça alışıyorsunuz. Zaten sayfa altlarında bolca yabancı kelimelerin anlamları var. Konusu; bugünkü kimya biliminin temelini oluşturan simyaya iniyoruz. Simya değersiz madenleri altına çevirme, bütün hastalıkları iyileştirme ve ölümsüzlük iksirini bulma uğraşıdır. Efsuncu Baba'nın dünyasını batıl inançlar şekillendirir. İnsan suretinde iki melek ile birlikte define bulmaya çıkarlar. Gülmeceyle süslü bir serüvendi. Keyif alarak okudum. Sesli güldüğüm yerler bile oldu. :))
Mutlaka okumanızı öneririm. Verdiği mesajlar, değindiği toplumsal sorunlar ile okunmaya değer bir kitap.