Begüm Destebaşı

Begüm Destebaşı
@Kitapvesile
Biraz avukat, çokça anne, her zaman kitap sever...
Avukat
Ankara
Çanakkale, 22 Kasım 1988
62 okur puanı
Mayıs 2025 tarihinde katıldı
Puan vermedi·96 syf.··
2020 76. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2020 14:18
Oktay Akbal bu güzel hikâye kitabını 1953 yılında çıkarmış, ama hikâyeler önceki yıllardan. Aşksız İnsanlar'dan sonra basılan bu hikâyeler elbette güzeller. Okurken şaşırmak da imkânsız. Oktay Akbal'ın kolay, rahat dili okunma konusunda aşinalık veriyor; çocukluk ve ilk gençlik yıllarının anlatıldığı bu hikâyeler ama bir türlü eskiyememişler. Bunun sebebi sade, abartısız diliyle, günümüz için kolay denilebilecek üslûbuyla yine de yazarın gerçek bir his yaratabilmesi. Aşksız İnsanlar kadar güzel diyemesem de Bizans Definesi'nin daha başka bir şekilde yine de çok güzel olduğunu söyleyebilirim. Ne kadar kıymetli, ne kadar üzerine titrememiz gereken yazarlarımız var... Oktay Akbal'ın durup baktığı, hem de daha 25yaşında durup baktığı, gördüğü ve yazdığı yer, gencecik yaşında kendi geçmişinin bir hatıraya dönüştüğü bütün o geçmiş şimdi 70 sene öncesinin bir parçası, ve bu bizim de geçmişimiz. Ve bu geçmiş, nasıl da güzel anlatılıyor, Oktay Akbal nasıl da güzel anlatıyor büyümeyi, çocuk ve genç olmayı, âşık olmayı... Kitabın kapanış hikâyesi olan Keçi de olabilecek en güzel sonlardan biri. Oktay Akbal'ı mutlaka okumalıyız.
Bizans DefinesiOktay Akbal · Can Yayınları · 200020 okunma
Begüm Destebaşı
Ben de yeni okudum bu öykü kitabını, gerçekten 1953 yılında çıktığı halde kolayca okunacak yalın üslubu var. Yorumunuz çok güzel olmuş 🤌🏻
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Demir Çiçek / Laurie Forest
Puan vermedi
Serinin ilk kitabı Karanlık Cadı’yı büyük keyifle okumuş ve Laurie Forest’in yarattığı büyülü evrenden kopamamıştım. Şimdi ise serinin ikinci kitabı Demir Çiçek bitti ve duygularım darmadağın. Lucas Grey’in hangi tarafta olduğu hala büyük bir soru işareti, karakterine dair merakım her sayfada biraz daha arttı. Ama sanırım be Lucas’a güveniyorum. Bu kitapta beni en çok zorlayan kısım kayıplar oldu. Özellikle Ariel’in ölümü kalbime oturdu. Onun hikayesi, cesareti ve bağlılığı beni derinden etkiledi. Seri gitgide derinleşiyor, karakterler büyüyor, olaylar sertleşiyor. Ve en üzücüsü devam kitaplarının henüz Türkçe’ye çevrilmemiş olması. Bu maceradan kopmak hiç istemesem de mecburi bir bekleyiş dönemi başladı. Demir Çiçek Laurie Forest
1000Kitap
Demir ÇiçekLaurie Forest · Olimpos Yayınları · 202596 okunma
e isimli okura yanıt verildi
Begüm Destebaşı
Çok haklısınız, özür dilerim 🥹🙏🏻
Ben teslim oldum… ‘Şibumi’ bir tür teslim oluştu…
10/10
·454 syf.·
2025 79. kitabı
Benim şansım , elimdeki kitap listesini ararken, yanında bir de kendi tavsiyesi olan kitabı verecek bir sahafla denk gelmiş olmam oldu. Şibumiyi verip, “Bunu şimdiye kadar okumamış olduğunuza inanamıyorum.” Demişti. Kitabı bitirdiğimde, şimdiye kadar okumamış olduğuma mı üzülsem, geç de olsa okuma fırsatım olduğuna mı sevinsem bilemedim… Nicholai Hel, yarı Rus, yarı alman asıllı koyu bir Amerikan düşmanı. Şanghay’da doğmuş, bir japon generali tarafından büyütülmüş ve “Go” oyunu öğrenmiş. Bask dili dahil yedi dili ana dili gibi konuşuyor. Üstün düzeydeki “ yakın algılama” yeteneği sayesinde fotoğrafı bile çekilemeyen bu yenilmez savaşçı günün birinde emekli olarak yaşadığı şatosunda amansız ve acımasız bir dövüşe katılmak üzere çıkıyor… Nicholai Hel, okul eğitim almamış, evde annesinin tuttuğu hocalar tarafından özel olarak yetiştirilmiş, çokça kitap okumuş, kendini uğraştığı her şeyde ustalaştırmış gerçek bir filozoftur... Cesur, korkusuz, yetenekli bir savaşçı, öyle ki kağıt parçası, kurşun kalem, plastik kartla bir insanı öldürebilmektedir. Bu haliyle fantastik olmayan edebiyatın en abartılı karakterlerindendir. Öyle ki bir kez seviştiği tüm kadınlar yaşamlarındaki en iyi deneyimi yaşamış olur ve hayatlarının geri kalanında Nikko gibi bir adam bulamadıkları için bunalıma girerler. “Şibumi”, sıradan, olağan görünümlerin altında yatan gizli üstünlükleri anlatır. Şibumi demek, bilgiden çok anlayış demek. İfade dolu bir sessizlik demek. Kendini kanıtlama gereği duymayan bir alçakgönüllülük demek. “Şibumi” o kadar doğru bir söz ki, cesaretle söylenmesine gerek yok. O kadar dokunaklı bir olay ki, güzel olmasına gerek yok. O kadar gerçek ki, sahici olmasına gerek yok. “Şibumi”, bir tür teslim oluştu… Generali tarafından eğitilirken, hem “Go” oynayıp, hem de oyun ve
1000Kitap
ŞibumiTrevanian · E Yayınları · 20249,5bin okunma
Begüm Destebaşı
Ben de bitirdiğimde aynı düşüncedeydim, şimdiye kadar okumamış olmam üzdü. Ve sevdiğim herkese önerdiğim kitapların başında geliyor artık ☺️